Wednesday, January 18, 2012

Vintage shopping in your own house


Picture it: you show your mum your new trendy purchases, and you're super happy because they're super trendy. But then, your mum gives with the answer: 'That's what we were wearing 20 years ago'. Does this sounds familiar? 
Ter-ri-ble. Not because of the actual fact that they were wearing the same things several years ago. No, the problem is that my mum never ever saved her clothes. That's why I made a vow: I will never throw away my clothes (well, as long as it's good quality, I guess it's impossible to save all of my H&M and Zara collections hihi). My daughter probably will get contaminated with the same fashion virus I am suffering from, but she hopefully will be really thankful her awesome mum saved all of her clothes. 
Anyway, back to the point I was going to. Sooooometimes, I do find something super cool, saved in boxes in the loft. This time, it was this red blazer with velvet collar. 
I love it! What do you think?

Stel je voor: je laat je nieuwe aankopen aan je moeder zien, en je bent er heel blij mee want ze zijn helemaal hip. Maar dan, je moeder komt met het antwoord: 'Dat droegen wij ook 20 jaar geleden'. Klinkt dit herkenbaar?
Ver-schrik-ke-lijk. Niet om het eigenlijke feit dat ze jaren geleden dezelfde dingen droegen. Nee, het probleem is dat mijn moeder haar kleding nooit heeft bewaard. Daarom heb ik een gelofte afgelegd: ik zal nooit mijn kleding weggooien (zolang het goede kwaliteit betreft, ik ben bang dat het onmogelijk is om mijn gehele H&M en Zara collectie te bewaren hihi). Mijn dochter zal waarschijnlijk ook besmet worden met hetzelfde mode-virus waar ik aan lijd, maar zij zal hopelijk heel dankbaar zijn dat haar geweldige moeder al haar kleding heeft bewaard.
In ieder geval, terug naar het punt waar ik eigenlijk heen wilde. Soms vind ik toch iets super cools, bewaard in dozen op het zolder. En deze keer was het deze rode blazer met fluwelen kraag.
Ik vind hem geweldig! En jij?

6 comments:

  1. Hihi leuk geschreven. Vind het prachtig ♥
    Sabrina

    ReplyDelete
  2. Nice!!..
    Visit my blog if you want and if you like it become my follower :)!

    www.camillassecrets.com

    ReplyDelete
  3. heel mooi dat jasje! ben benieuwd hoe je het gaat dragen!
    xo

    http;//mydutchfashionstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. this piece is so great, I search trhough old stuff too much soo I can't find anything like that anymore :(

    ReplyDelete
  5. This blazer is awesome!!! I love vintage clothes, especially those from my mum's & my grandmother's closet! :)
    Dear what about to follow each other? :)
    xx
    Veronica
    http://in-the-jungle-of-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment!
I read and appreciate all of them!